The Subway (трета част)

Белите и кецове, на които бяха написани с черен маркер различни неща, бяха първото нещо, което забелязах щом седнах във вагона.
Опитах се прочета някои от тях:
„Бягство”
„На далеч”
„Щастие?”
„Приключение”
„Мечти”
„Самота”
„Съществуване”
„Вярвай”
Друго, което ми направи впечатление бе, че не пишеше в тефтера си. Той беше оставен в скута и. Можех да чуя музиката, идваща от слушалките и. Не успях да разбера какво се пее, но мелодията бе тъжна. Очите и бяха затворени, а по устните и имаше рани. Поемаше си дълбоки глътки въздух.
Какво ли се бе случило?
Със сигурност не и нещо хубаво. Изпитах нуждата да я прегърна, да прошепна в ухото и, че всичко ще е наред и че съм тук до нея.
Тези мисли ме изненадаха. Не я познавах, дори не знаех името и, но ето ме, искащ да я прегърна.
Не помръднах от мястото си, а продължих да я гледам. Продължих да гледам колко трудно си поема нужните глътки въздух.
До края на возенето ми тя не помръдна и не отвори очи дори за секунда. Преди да сляза я погледнах за последно. Усетих болезнено свиване. И в този момент по бузата и се търкулна една сълза.
Бях слязъл, вратите се затвориха и тя изчезна. Дълго време стоях загледан в празния тунел. Мислех си как в една друга реалност щях да седна до нея, да я прегърна и да избърша сълзите и.
**
Нямаше я, нямаше…Огледах вагона няколко пъти. Жена с 3 деца, няколко момчета, баба, но не и момиче със сив тефтер и розови слушалки. Седалката в ъгъла бе празна.
Разтревоженост…това почувствах. Вчера изглеждаше доста зле. Беше повече от ясно или поне за мен бе, че се бореше с нещо. И ето сега я няма.
Не беше моя работа да се тревожа за нея. Но колкото и откачено да звучеше тя бе станала част от живота ми, от мислите ми и дори от сънищата ми.
Не знам как е възможно това непознато момиче да ми въздейства така. Лудост…

Вашият коментар

