Петдесет нюанса сиво – Movie Review

 

Очаквах филма с огромно нетърпение още от първия ден на снимките. Силно вярвах, че ще успеят да направят един много добър филм за разлика от книгата, в която като цяло ми хареса самата идея, но не и стила на писане.
Ще започна от избора на актьори. Джейми и Дакота са перфектни за ролите. Те са създадени да играят Крисчън и Ана. И много се радвам, че актьорът, който бяха избрали първоначално се отказа, защото според мен той не се вписваше в образа на Грей. Всички останали от каста отговарят на образите на героите в книгата.
Минавам към трейлъра, който ме накара да искам да гледам филма още повече. Беше наистина хубав и мисля, че го гледах около хиляда пъти. Бях почти убедена, че филмът ще е перфектен и нямах търпение.
Реалността се оказа малко по-различна.
Да, филмът беше по-добър от книгата. Определено, няма спор. Но не беше перфектен. Липсваха няколко сцени, които ми се искаше да бяха включили. Най-големият проблем беше развитието на действието. Преминаваше се изключително бързо от сцена в сцена. И самите те бяха твърде кратки с много малко диалог. Сякаш са имали ограничено време и не им се стигнало. Претупали са сцените. Нямаше го плавния преход, а всичко бе толкова бързо.
Сцените със секса ми харесаха. Имаше голота, но не прекалено много. Мисля, че нормално количество за подобен тип филм. Сцените в червената стая ми харесаха също. Човек може да добие представа какво се случва и какво точно правят.
Допадна ми и как образът на Ана бе малко променен. Ана в книгата ме дразнеше много, дори на моменти ми се струваше леко глуповата. Но Ана във филма бе малко по-различна. Разбира се имаше някои доста тъпи реплики от нейна страна, но това е такъв е образът и. Не знам дали се дължи на сценаристите или на Дакота, но промяната се усещаше и определено се получи.
Да не говорим за Джейми, който се превъплъти идеално в ролята на Грей. Обичам и двата типа образа на Крисчън. И беше наистина интересно да видя героят да оживява на екрана. Особено в последната сцена, в който той излезе от черупката си един вид и показа малко повече емоции и дори крещя.
Според мен е по-добре ако първо бъде прочетена книгата и после се гледа филмът. Защото ако не се прочете не може напълно да се добие представа. Книгата е доста по-подробна. Някак си не може напълно да се навлезе в цялата идея за доминант и подчинен.
Мисля, че жените, които седяха до мен в салона останаха разочаровани, защото накрая едната имаше наглостта да каже, че е успяла да си подремне. А другата, която беше с нея издаваше странни звуци и пъшкаше, което беше дразнещо.
Не съжалявам, че гледах филма. Хареса ми. Да, не беше перфектен, имаше си своите минуси, но не беше и тотална катастрофа. Очевидно е феномен и е най-гледаната премиера в България. Така че независимо дали ви харесва или не филмът е успешен.

Вашият коментар

