Как си представям бъдещето?

Допреди година и половина не вярвах, че ще имам такова. Бях изпаднала в една от онези черни дупки, в които всички изпадат в даден период от живота си. Тогава бъдещето ми се струваше недостижимо, илюзорно. Миналото бе изпълнено с щастие, усмивки, хубави моменти. Настоещето сякаш беше паузирано. Лутах се… просто съществувах.
Вече не е така. Бутонът „play“ е натиснат. Бъдещето не е нещо далечно. Успях да изляза от бездънната яма. Стъпка по стъпка започвам да откривам смисъла.
Опитвам се да живея в настоящето, да не съм обсебена от бъдещето. Защото то е нещо, променящо се в зависимост от изборите и решенията, които взимаме. Не е точно определено и няма как да бъде.
Моето бъдеще не го виждам като нещо материално, като … ще съм маркетинг директор или пък ще съм мениджър проекти, ще пиша за еди-кое си списание или вестник. Може да се случи, но може и да не се.
Затова е по-лесно и по-сигурно да кажа, че в бъдеще искам да живея. Искам да обиколя света или поне да отида на места, на които не съм си и помисляла, че ще мога да отида. Няма значение дали ще живея в малък апартамент или в огромна къща, стига хората около мен да ме обичат и да подкрепят това, което правя.
Не искам просто да съществувам, както досега – невидима и сива, скучна, носеща се по течението без да ме интересува накъде ще ме отведе стига да изкарам още един ден. Мечтата ми е да живея, ама истински да живея, в пълния смисъл на думата. Да съм пълноценен човек за себе си и за околните.
И все пак няма как да не отбележа и каква наистина искам да бъда, а именно писател. Писането е моят отдушник. За затворен и антисоциален човек като мен, който има проблеми с изразяване гласно на мислите си, писането е моят начин да кажа това, което чувствам, желая, мисля.
Обичам да създавам паралелни реалности, да поставям героите в различни ситуация, да изживявам един различен живот чрез тях, да разкривам части от себе си.
Може да не пиша изключително дълбоки и изпълнение с философски смисъл неща, може не е сложно написано с куп префърцунени думи, но в творчеството ми има смисъл и по един или друг начин то докосва хората, които го четат, а за мен това е най-важно.

Вашият коментар

